Sprawność harcerska Badacz/Badaczka - Nowy SIM

Wysyłka w: 14 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Badacz/Badaczka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

** Poszukuje informacji różnymi metodami. Zebrane informacje wykorzystuje w działaniu.

  1. Zapoznałem/am się z różnymi możliwościami wprowadzania zapytań i narzędziami wyszukiwania oferowanymi przez przeglądarki, za ich pomocą wyszukałem/am informacje dotyczące wybranego tematu i porównałem/am wiarygodność treści pochodzących z różnych źródeł, co pokazałem/am na dwóch przykładach.
  2. Zidentyfikowałem/am jeden obszar wiedzy, który jest dla mnie trudny do zrozumienia. Dobierając odpowiednie publikacje lub zapytania w wyszukiwarce internetowej, znalazłem/am wyjaśnienie, które pozwoliło mi opanować i zrozumieć trudny temat.
  3. Dowiedziałem/am się, dlaczego poznawanie argumentów z dwóch lub więcej punktów widzenia jest ważne. Do dwóch tematów znalazłem/am argumenty za obiema stronami problemu i zaprezentowałem/am je na zbiórce, dowiadując się, co myślą inni.
  4. Zebrałem/am informacje, które wykorzystałem/am na zbiórce/wyjeździe drużyny (np. ciekawostki o wybranej miejscowości, które opowiedziałem/am rówieśnikom).

*** Wyszukuje wiarygodne informacje, weryfikując fakty. Wykorzystuje te umiejętności do znajdowania przydatnej wiedzy.

  1. Na zbiórce zaprezentowałem/am wiarygodne źródła wiedzy w wybranym temacie i opowiedziałem/am o mechanizmach „zakotwiczenia i dostosowania”.
  2. Poznałem/am portale/publikacje związane z moim obszarem zainteresowań prezentujące wiarygodne informacje. Poznałem/am portale zajmujące się sprawdzaniem pochodzenia informacji i ich wiarygodnością. Zaprezentowałem/am je w drużynie lub zastępie.
  3. Nauczyłem/am się wychwytywać i odróżniać opinię, hipotezę, dane, a także wyłapywać, kiedy informacja jest podawana w sposób tendencyjny lub stronniczy bądź jej część nie znajduje oparcia w faktach. Na zbiórce zademonstrowałem/am po 2 stwierdzenia z każdego z wymienionych rodzajów i pomogłem/am innym uczestnikom zbiórki je zaklasyfikować.
  4. Na podstawie dogłębnych informacji z wybranej przez siebie dziedziny przeprowadziłem/am dowolną aktywność dla drużyny lub zastępu (zwiad, grę z fabułą opartą na wydarzeniach historycznych, warsztaty naukowe).

**** Poszerza wiedzę o błędach i metodach poznawczych. Propaguje zdobywanie rzetelnej wiedzy.

  1. Poznałem/am metody badawcze, potrafię odróżnić metody ilościowe i jakościowe oraz właściwie dobierać je do badanej cechy. Rozumiem, czym jest próba reprezentatywna, pozyskałem/am wiadomości o metodach jej doboru. Przeprowadziłem/am badania na temat ważny dla mojego środowiska harcerskiego, prezentując wyniki w formie raportu.
  2. Przeprowadziłem/am lub wspierałem/am wydarzenie nakierowane na poszerzenie wiedzy w wybranym zakresie (np. noc naukową, wszechnicę, debatę naukową).
  3. Oceniłem/am, czy próba badawcza przedstawiona w artykule lub opisie badań była reprezentatywna i w jakim stopniu na jej podstawie można rozszerzyć wnioski z badania na różne populacje.
  4. Wiem, czym są uprzedzenia poznawcze oraz modele mentalne, nauczyłem/am innych harcerzy korzystania z moich ulubionych modeli.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl