Sprawność harcerska Bankier/Bankierka - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Bankier/Bankierka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Posiada podstawową wiedzę o tym, czym jest pieniądz. Jest świadomy/a istnienia usług bankowych i ich dostępnego zakresu. Interpretuje informacje na temat kosztu kredytu.

  1. Dowiedziałem/am się, z jakiego banku korzystają moi rodzice/opiekunowie, gdzie się znajduje i jakie usługi oferuje. Wspólnie z nimi przedyskutowałem/am powody, dla których korzystają z oferty akurat tego banku.
  2. Poznałem/am dostępne dla siebie sposoby oszczędzania pieniędzy i przedstawiłem/am je na zbiórce zastępu.
  3. Odszukałem/am dostępne w sieci edukacyjne materiały multimedialne, dzięki którym poznałem/am definicję pieniądza oraz zapoznałem/am się z zabezpieczeniami na banknotach, jak również nietypowymi monetami w obiegu w Polsce. Wziąłem/wzięłam udział w minimum jednej grze oraz quizie, dzięki którym zapamiętałem/am powyższe informacje (np. na portalu NBP).
  4. Dowiedziałem/am się, co to jest RRSO i jaką rolę pełni. Wyjaśniłem/am to innym, porównując poziom RRSO w kilku ofertach finansowych.

** Posiada wiedzę o tym, czym jest pieniądz i jakie pełni w gospodarce funkcje. Posiada podstawowe umiejętności w zakresie obliczania oprocentowania oraz wykorzystania podstawowych form przekazywania środków finansowych innym podmiotom lub osobom.

  1. Poznałem/am pojęcia takie jak: cechy pieniądza, funkcje pieniądza oraz jestem świadomy/a ewolucji form pieniądza. Jedno z tych pojęć wyjaśniłem/am na forum zastępu przygotowując graficzną prezentację.
  2. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    – Wziąłem/wzięłam udział w grze dostępnej na Portalu Edukacji Ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego (NBP).
    – Odwiedziłem/am Centrum Pieniądza NBP.
  3. Obliczyłem/am odsetki, jakie uzyskałbym/uzyskałabym w wypadku założenia rocznej lokaty w wysokości 100 zł, przy użyciu aktualnej stopy oprocentowania, jaką proponuje wybrany przeze mnie bank i przy założeniu, że nie uwzględniona zostaje kapitalizacja (procent prosty).
  4. Poznałem/am różnice pomiędzy przelewem bądź przekazem bankowym i pocztowym. Dokonałem/am jednego z nich.

*** Posiada podstawowe informacje na temat systemu bankowego. Jest świadomy/a sposobu obiegu pieniądza w gospodarce oraz dostępnych form jego inwestowania i związanych z tym ryzyk.

  1. Wyjaśniłem/am innym, jak wygląda obieg pieniądza w gospodarce. Przygotowałem/am na ten temat dowolną prezentację.
  2. Obliczyłem/am odsetki, jakie uzyskałbym/uzyskałabym w wypadku założenia rok temu rocznej lokaty w walucie (kwota w EUR) w wysokości 100 zł (przeliczonych na EUR), przy użyciu aktualnej stopy oprocentowania, jaką proponuje wybrany przeze mnie bank oraz kursu waluty sprzed roku i dzisiejszego oraz przy założeniu, że nie uwzględniona zostaje kapitalizacja (procent prosty).
  3. Wziąłem/wzięłam udział w grze ekonomicznej zawierającej elementy inwestowania (forma inwestycji, czas, płynność) oraz oceny ryzyka oraz rozwiązałem/am quiz lub krzyżówkę z dziedziny finansów i bankowości, dostępnych na Portalu Edukacji Ekonomicznej NBP.
  4. Poznałem/am różne rodzaje ochrony i pomnażania oszczędności, przeprowadziłem/am na ten temat zbiórkę dla członków drużyny oraz dla ich rodziców. Podczas zbiórki uwzględniłem/am kwestie poziomu ryzyka, zabezpieczeń BFG oraz specyfiki poszczególnych instrumentów i wynikających stąd różnic (np. różnica między kredytem a pożyczką).

**** Posiada rozszerzone informacje na temat systemu bankowego. Biegle posługuje się bankowością elektroniczną. Dokonuje podstawowe obliczenia w zakresie określania kosztu pieniądza w czasie oraz ryzyka kursu waluty.

  1. Wyliczyłem/am ratę równą i malejącą z kredytu oraz zaprezentowałem/am, jakie są między nimi różnice. Uwzględniłem/am w takich obliczeniach element ryzyka kursu waluty oraz podałem/am stopę nominalnego oraz realnego jego oprocentowania, z uwzględnieniem wpływu stopy inflacji.
  2. Przygotowałem/am i ustawiłem/am odpowiednie zabezpieczenia dla transakcji zakupu dokonywanych poprzez Internet.
  3. Przygotowałem/am i przeprowadziłem/am grę ekonomiczną zawierającą elementy inwestowania (forma inwestycji, czas, płynność), oszczędzania oraz oceny ryzyka.
  4. Posługuję się biegle bankowością elektroniczną, realizując następujące działania:
    – dokonałem/am przelewu,
    – użyłem/am karty płatniczej,
    – ustanowiłem/am lokatę,
    – zapłaciłem/am przy użyciu dostępnego elektronicznego serwisu transakcyjnego (np. BLIK) wykorzystując do tego telefon.
    Przeanalizowałem/am na podstawie systemu bankowego strukturę swoich wydatków.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl