Sprawność harcerska Dziennikarz/Dziennikarka - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Dziennikarz/Dziennikarka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

** Ma świadomość, w jaki sposób relacjonuje się zdarzenia w środkach masowego przekazu. Orientuje się w bieżących wydarzeniach życia szkoły, drużyny oraz swojego kraju. Opracowuje krótsze i dłuższe relacje z życia środowiska, w którym funkcjonuje (zastęp, drużyna, szkoła).

  1. Poznałem/am różne rodzaje środków masowego przekazu. Za pomocą jednego z nich, uzyskałem/am bieżące informacje dotyczące mojego kraju. Podzieliłem/am się nimi z rówieśnikami, pozyskując ich opinie na ważne dla mnie tematy.
  2. Poznałem/am różne rodzaje mediów społecznościowych, za pomocą jednego z nich przedstawiłem/am wydarzenie z życia drużyny szerszej publiczności.
  3. Sporządziłem/am relacje z wydarzeń na podstawie opinii świadków i własnych doświadczeń. Wykorzystałem/am je do napisania wpisu do kroniki, gazetki szkolnej/bloga/fanpage lub strony drużyny.
  4. Napisałem/am dwa artykuły, dobierając odpowiednie ilustrujące je rysunki lub zdjęcia. Przedstawiłem/am je szerszej publiczności (np. w drużynie, klasie).
  5. Rozpoznałem/am fałszywą informacje, tzw. fake news. Postępując między innymi według następujących zasad: zapytałem/am eksperta, sprawdziłem/am datę, źródło oraz autora, przemyślałem/am własne uprzedzenia.

*** Wykazuje się obiektywizmem w tworzeniu artykułów/fotoreportaży. Upublicznia swoje teksty szerszej publiczności. Poznaje twórczość różnych reporterów.

  1. Podczas zbiórki zastępu zaprezentowałem/am cechy, jakimi powinni charakteryzować się dziennikarze oraz zasady, jakie obowiązują w ich zawodzie. Zaprezentowałem/am przykład rzetelnego dziennikarza/reportera.
  2. Przygotowałem/am relacje z biwaku, obozu drużyny lub innego dłuższego wyjazdu. Upubliczniłem/am je na blogu/fanpage lub stronie drużyny.
  3. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    - Zapoznałem/am się z czterema reportażami (np. wojennymi, podróżniczymi);
    - Zapoznałem/am się z sześcioma felietonami na interesujący mnie temat.
  4. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    - Przeprowadziłem/am wywiad z nauczycielem/specjalistą dotyczący jego pracy/pasji. Omówiłem/am swoje wyniki w zastępie/drużynie;
    - Wcieliłem/am się w rolę komentatora sportowego podczas meczu drużyny lub szkoły.
  5. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    - Poznałem/am zasady edycji i korekty tekstów, stosując je w swoich artykułach. Napisałem/am artykuł do gazetki szkolnej lub hufcowej;
    - Wykonałem/am fotoreportaż, publikując go w gazetce szkolnej lub hufcowej.

**** Rozumie znaczenie środków masowego przekazu dla zachowania wolności słowa. Wykorzystuje media, aby zdobyć potrzebne informacje. Wie, co to jest czwarta władza, na czym polega linia programowa redakcji i dostrzega rolę manipulacji w mediach. Świadomie upublicznia wytworzone przez siebie materiały.

  1. Przeprowadziłem/am debatę na temat znaczenia środków masowego przekazu dla zachowania wolności słowa. Przeanalizowałem/am sytuację prawną dziennikarzy. W czasie debaty wziąłem/am pod uwagę represje wobec dziennikarzy ze strony różnych państw.
  2. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    - Napisałem/am minimum dwa artykuły do gazetki hufcowej lub prasy lokalnej;
    - Nakręciłem/am reportaż, który zaprezentowałem/am na forum szczepowym/hufcowym o problemach dotyczących mojego najbliższego środowiska lokalnego;
    - Sprawdziłem/am na YouTube kanały prowadzone przez harcerzy. Udało mi się nawiązać z nimi współpracę, tworząc wspólny film.
  3. Porównałem/am wiadomości dotyczące mojego kraju i świata na podstawie dwóch mediów o przeciwnych liniach programowych. Swoje przemyślenia przedstawiłem/am na forum drużyny.
  4. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    - Znalazłem/am minimum 10 przykładów działań public relations, wykorzystujące, m.in. technikę spinu (socjotechnika) i czarny PR. Przedstawiłem/am własne spostrzeżenia na forum drużyny/szczepu;
    - Przeanalizowałem/am rolę plakatów, memów oraz motywatorów jako środków masowego przekazu. Przedstawiłem/am własne spostrzeżenia na forum drużyny/szczepu;
    - Porównałem/am gazety z XIX w., np. „Kurier Warszawski”, „Czas”, „Dziennik Wileński” ze współczesnymi gazetami. Znalezione podobieństwa i różnice przedstawiłem/am na forum drużyny/szczepu;
    - Porównałem/am twórczość kilku różnych youtuberów, m.in. jak tworzą kontent i wchodzą w kontakt ze swoimi odbiorcami. Przedstawiłem/am własne spostrzeżenia na forum drużyny/szczepu.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl