Sprawność harcerska Europejczyk/Europejka - Nowy SIM

Sprawność harcerska Europejczyk/Europejka
  • promocja
Wysyłka w: 14 dni
Cena: 2,20 zł 2,60 zł 2.20
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 2,60 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Europejczyk/Europejka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Posiada podstawową wiedzę na temat Unii Europejskiej, jej symboli i państw do niej należących. Swoją wiedzą dzieli się z rówieśnikami.

  1. Dowiedziałem/am się, czym jest Unia Europejska i od kiedy należy do niej Polska. Zdobyłem/am różne ciekawostki dotyczące państw należących do UE. Zaprezentowałem/am je w ciekawej formie rówieśnikom.
  2. Poznałem/am najważniejsze symbole Unii Europejskiej. Wykonałem/am jedno z zadań:
    - Odśpiewałem/am hymn Unii Europejskiej.
    - Zagrałem/am hymn Unii Europejskiej na instrumencie.
    - Wykonałem/am flagę europejską.
  3. Wiem, jakie kraje z najbliższego otoczenia mojego kraju są członkami Unii Europejskiej. Przygotowałem/am mapę Polski z zaznaczonymi zewnętrznymi granicami UE, które pokrywają się z granicami Polski.

** Dostrzega wokół siebie wpływ członkostwa w UE na rozwój Polski. Propaguje wiedzę o UE.

  1. Przedstawiłem/am członkom zastępu dewizę/motto Unii Europejskiej. Przygotowałem/am z rówieśnikami (np. w zastępie) plakat prezentujący UE i jej motto.
  2. Poznałem/am ważne informacje dotyczące Unii Europejskiej oraz jej najważniejsze instytucje. Zorganizowałem/am konkurs wiedzy o UE i jej krajach członkowskich dla rówieśników.
  3. Znalazłem/am w swoim otoczeniu kilka inwestycji dofinansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Na zbiórce zastępu przedstawiłem/am ich listę i wspólnie stworzyliśmy listę rankingową inwestycji najważniejszych dla naszej wspólnoty lokalnej.

*** Wie, czym jest integracja europejska oraz jakie obejmuje działania. Propaguje wśród grupy rówieśniczej wiedzę o kulturze innych państw UE.

  1. Dowiedziałem/am się, czym była Deklaracja Schumana i jakie miała znaczenie w pokojowym jednoczeniu kontynentu. Wcieliłem/am się w rolę historyka i stworzyłem/am krótką notatkę przedstawiającą główne etapy tworzenia Unii Europejskiej. Dowiedziałem/am się, jakie kraje starają się obecnie przystąpić do Unii Europejskiej i jakie jeszcze warunki muszą spełnić. Wyniki swojej pracy zaprezentowałem/am publicznie.
  2. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    - Zapoznałem/am się z różnymi kulturami krajów należących do Unii Europejskiej uwzględniając zwyczaje, obrzędy i stroje ludowe. Przygotowałem/am na ten temat materiał, który został opublikowany.
    - Przeprowadziłem/am warsztaty wymiany międzykulturowej z drużyną z innego kraju UE.
    - Brałem/am udział w wydarzeniu propagującym kulturę państw członkowskich UE (np. Festiwal Kultury Europy).
  3. Dowiedziałem/am się, jakie wymogi należy spełnić, aby podróżować w Strefie Schengen. Zaplanowałem/am wycieczkę do jednego kraju ze strefy Schengen, uwzględniając walory turystyczne.

**** Wie, jak wygląda proces decyzyjny Unii Europejskiej oraz jakie są instytucje europejskie. Rozumie mechanizmy obrony Unii Europejskiej. Potrafi skorzystać z programów dotacyjnych UE.

  1. Poznałem/am zasady deklaracji bolońskiej. Skorzystałem/am z Europejskiej Sieci Informacji o Edukacji – EURYDICE. Na tej podstawie zebrałem/am informacje dotyczące możliwości i warunków podejmowania przez młodych Polaków nauki w wybranym kraju Unii Europejskiej. Zebrane materiały przedstawiłem/am swoim rówieśnikom.
  2. Dowiedziałem/am się, w jaki sposób Unia Europejska prowadzi swoją politykę migracyjną i azylową oraz jak wpływają one na bezpieczeństwo obywateli państw członkowskich. Zorganizowałem/am zbiórkę/spotkanie wędrownicze/instruktorskie na ten temat.
  3. Dowiedziałem/am się, jaka jest procedura podejmowania decyzji w Unii Europejskiej oraz jaka jest waga polskiego głosu. Przygotowałem/am dla drużyny/kręgu/wspólnoty wędrowniczej debatę nad przyszłością Europy, dotykając wyzwań, z jakimi współcześnie musi się ona zmagać.
  4. Nawiązałem/am kontakt z drużyną skautową z terenu Unii Europejskiej. Dowiedziałem/am się o ich zwyczajach, obrzędach i tradycjach. Zorganizowałem/am wspólną akcję, np. wzajemne odwiedziny, wspólny wyjazd, wymianę listów.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl