Sprawność harcerska Europejczyk/Europejka - Nowy SIM
towar niedostępny

Opis
Sprawność harcerska Europejczyk/Europejka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Posiada podstawową wiedzę na temat Unii Europejskiej, jej symboli i państw do niej należących. Swoją wiedzą dzieli się z rówieśnikami.
- Dowiedziałem/am się, czym jest Unia Europejska i od kiedy należy do niej Polska. Zdobyłem/am różne ciekawostki dotyczące państw należących do UE. Zaprezentowałem/am je w ciekawej formie rówieśnikom.
- Poznałem/am najważniejsze symbole Unii Europejskiej. Wykonałem/am jedno z zadań:
- Odśpiewałem/am hymn Unii Europejskiej.
- Zagrałem/am hymn Unii Europejskiej na instrumencie.
- Wykonałem/am flagę europejską. - Wiem, jakie kraje z najbliższego otoczenia mojego kraju są członkami Unii Europejskiej. Przygotowałem/am mapę Polski z zaznaczonymi zewnętrznymi granicami UE, które pokrywają się z granicami Polski.
** Dostrzega wokół siebie wpływ członkostwa w UE na rozwój Polski. Propaguje wiedzę o UE.
- Przedstawiłem/am członkom zastępu dewizę/motto Unii Europejskiej. Przygotowałem/am z rówieśnikami (np. w zastępie) plakat prezentujący UE i jej motto.
- Poznałem/am ważne informacje dotyczące Unii Europejskiej oraz jej najważniejsze instytucje. Zorganizowałem/am konkurs wiedzy o UE i jej krajach członkowskich dla rówieśników.
- Znalazłem/am w swoim otoczeniu kilka inwestycji dofinansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Na zbiórce zastępu przedstawiłem/am ich listę i wspólnie stworzyliśmy listę rankingową inwestycji najważniejszych dla naszej wspólnoty lokalnej.
*** Wie, czym jest integracja europejska oraz jakie obejmuje działania. Propaguje wśród grupy rówieśniczej wiedzę o kulturze innych państw UE.
- Dowiedziałem/am się, czym była Deklaracja Schumana i jakie miała znaczenie w pokojowym jednoczeniu kontynentu. Wcieliłem/am się w rolę historyka i stworzyłem/am krótką notatkę przedstawiającą główne etapy tworzenia Unii Europejskiej. Dowiedziałem/am się, jakie kraje starają się obecnie przystąpić do Unii Europejskiej i jakie jeszcze warunki muszą spełnić. Wyniki swojej pracy zaprezentowałem/am publicznie.
- Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
- Zapoznałem/am się z różnymi kulturami krajów należących do Unii Europejskiej uwzględniając zwyczaje, obrzędy i stroje ludowe. Przygotowałem/am na ten temat materiał, który został opublikowany.
- Przeprowadziłem/am warsztaty wymiany międzykulturowej z drużyną z innego kraju UE.
- Brałem/am udział w wydarzeniu propagującym kulturę państw członkowskich UE (np. Festiwal Kultury Europy). - Dowiedziałem/am się, jakie wymogi należy spełnić, aby podróżować w Strefie Schengen. Zaplanowałem/am wycieczkę do jednego kraju ze strefy Schengen, uwzględniając walory turystyczne.
**** Wie, jak wygląda proces decyzyjny Unii Europejskiej oraz jakie są instytucje europejskie. Rozumie mechanizmy obrony Unii Europejskiej. Potrafi skorzystać z programów dotacyjnych UE.
- Poznałem/am zasady deklaracji bolońskiej. Skorzystałem/am z Europejskiej Sieci Informacji o Edukacji – EURYDICE. Na tej podstawie zebrałem/am informacje dotyczące możliwości i warunków podejmowania przez młodych Polaków nauki w wybranym kraju Unii Europejskiej. Zebrane materiały przedstawiłem/am swoim rówieśnikom.
- Dowiedziałem/am się, w jaki sposób Unia Europejska prowadzi swoją politykę migracyjną i azylową oraz jak wpływają one na bezpieczeństwo obywateli państw członkowskich. Zorganizowałem/am zbiórkę/spotkanie wędrownicze/instruktorskie na ten temat.
- Dowiedziałem/am się, jaka jest procedura podejmowania decyzji w Unii Europejskiej oraz jaka jest waga polskiego głosu. Przygotowałem/am dla drużyny/kręgu/wspólnoty wędrowniczej debatę nad przyszłością Europy, dotykając wyzwań, z jakimi współcześnie musi się ona zmagać.
- Nawiązałem/am kontakt z drużyną skautową z terenu Unii Europejskiej. Dowiedziałem/am się o ich zwyczajach, obrzędach i tradycjach. Zorganizowałem/am wspólną akcję, np. wzajemne odwiedziny, wspólny wyjazd, wymianę listów.