Sprawność harcerska Malarz/Malarka - Nowy SIM
towar niedostępny

Opis
Sprawność harcerska Malarz/Malarka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Maluje obrazy dowolną techniką malarską. Odwiedza wystawy/muzea i ogląda dzieła malarskie. Posługuje się barwami podstawowymi.
- Skompletowałem/am zestaw podstawowych narzędzi do pracy: farby, paleta i pędzle. Opowiedziałem/am członkom zastępu, jak o nie dbam.
- Namalowałem/am 3 obrazy o dowolnej tematyce dowolną techniką.
- Odwiedziłem/am wystawę malarską/artystyczną.
- Wymieniłem/am barwy podstawowe, trzy kolory ciepłe i trzy kolory zimne.
** Uzyskuje pożądane kolory łącząc farby. W swoich pracach posługuje się kilkoma technikami malarskimi. Odwiedza wystawy malarskie, analizując wnikliwie wybrane dzieła. Zna twórczość wybranych malarzy.
- Odpowiednio wymieszałem/am farby, aby uzyskać kolor: pomarańczowy, fioletowy, zielony, brązowy, szary. Wykorzystałem/am, w tym celu tylko barwy podstawowe.
- Namalowałem/am minimum 5 obrazów, posługując się co najmniej dwiema technikami malarskimi np. akwarela, tempera, akryl.
- Odwiedziłem/am wystawę malarską, wybrałem/am jeden obraz i go opisałem/am (Co przedstawia dzieło? Co znajduje się na pierwszym, a co na drugim planie? Jaka jest kompozycja: statyczna czy dynamiczna, otwarta, czy zamknięta, diagonalna, horyzontalna, czy wertykalna? Jaką technikę zastosował artysta? Jaką paletą barw posłużył się artysta?)
- Wybrałem/am 3 dzieła ulubionego malarza. Porównałem/am je, wskazując po 3 podobieństwa i różnice.
*** Bierze udział w plenerach malarskich. Tworzy swoje prace na różnych materiałach, dopasowując odpowiednią technikę. Odwiedza wystawy malarskie, szukając inspiracji do własnych prac. Propaguje wiedzę o epokach malarskich.
- Wziął/wzięła udział w plenerze malarskim.
- Namalowałem/am minimum 7 obrazów na różnych materiałach (np. płótno, drewno, szkło), dopasowując odpowiednią technikę.
- Odwiedziłem/am wystawę malarską. Wybrałem/am element jednego obrazu, który mnie szczególnie zaciekawił. Namalowałem/am swój własny obraz zainspirowany wybranym fragmentem.
- Przygotowałem/am infografikę przedstawiającą dwie epoki malarskie. Infografika zawiera krótką charakterystykę każdej epoki, sylwetki co najmniej 4 artystów (po dwie dla każdej epoki), ciekawostki.
**** Przygotowuje podłoże malarskie do swojej pracy. Wystawia własne obrazy w miejscu publicznym. Prowadzi szkicownik.
- Samodzielnie przygotowałem/am podłoże malarskie, np. naciągnąłem/am i przymocowałem/am płótno do blejtramu, przygotowałem/am drewno.
- Namalowałem/am co najmniej 4 cykle obrazów poruszające różną tematykę. Zaprezentowałem/am je na wystawie w miejscu publicznym.
- Odwiedziłem/am minimum 5 wystaw malarskich (dopuszczalne są wizyty w muzeach online). Stworzyłem/am kopię wybranego dzieła.
- Prowadziłem/am szkicownik zawierający inspiracje i pomysły na kolejne obrazy.