Sprawność harcerska Marynista/Marynistka - Nowy SIM

Wysyłka w: do 10 dni
Cena: 2,70 zł 2.70
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Marynista/Marynistka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Wie, jakie znaczenie dla Polski ma Morze Bałtyckie i jakie najważniejsze miejsca się nad nim znajdują. Zna podstawowe symbole używane przez Marynarkę Wojenną i marynarkę handlową. Zna przesądy żeglarskie.

  1. Znalazłem/am w swoim otoczeniu 10 produktów, które mogły dotrzeć do Polski drogą morską oraz nazwałem/am przynajmniej trzy gatunki ryb żyjących w Bałtyku.
  2. Rozpoznałem/am Banderę Marynarki Wojennej RP i Proporzec Marynarki Wojennej RP, prawidłowo zachowałem/am się w czasie podniesienia Flagi Polski lub Bandery ZHP.
  3. Wymieniłem/am i wskazałem/am na mapie przynajmniej dwa duże polskie porty morskie, dwa znane ośrodki wypoczynkowe i dwa porty rybackie.
  4. Nazwałem/am oznaczenia funkcji na statku stosowane w marynarce handlowej.
  5. Zaśpiewałem/am przynajmniej jedną pieśń morską.
  6. Opowiedziałem/am o przynajmniej pięciu zwyczajach i przesądach żeglarskich.

** Zna tradycje żeglarskie i postaci ważne dla harcerskiego ruchu wodnego. Rozpoznaje polskie i harcerskie bandery i proporce oraz żaglowce.

  1. Poznałem/am pochodzenie marynarskiego munduru. Wytłumaczyłem/am genezę kroju kołnierza, trzech pasków na kołnierzu, czarnych krawatów i wstążek na czapce, rozszerzanych spodni i sznurków na rozcięciach munduru.
  2. Poznałem/am historię Władysława Wagnera i jachtów Zjawa.
  3. Wiem, kim byli Mariusz Zaruski, Witold Bublewski i Bolesław Romanowski. Opowiedziałem/am o życiu i dokonaniach wybranej postaci związanej z harcerskim ruchem wodnym.
  4. Dowiedziałem/am się, jakie ryby poławiane są na Morzu Bałtyckim oraz jakie produkty przyjmują polskie porty. Byłem/am w minimum jednym polskim porcie morskim.
  5. Rozpoznałem/łam Banderę ZHP, Yacht Klubu Polski, Ligi Morskiej i Rzecznej oraz Jacht Klubu Marynarki Wojennej Kotwica. Rozpoznałem/am wygląd proporca drużynowego, retmana, pilota chorągwi i Naczelnika ZHP.
  6. Wybiłem/am prawidłowo szklanki na dzwonie ze wskazaniem godzin.
  7. Poznałem/am nazwy przynajmniej pięciu polskich żaglowców, pokazałem/am je na zdjęciach.

*** Zna historie Polskiej Marynarki Wojennej oraz Harcerskiego Ruchu Wodnego. Zna kilka szant i piosenek żeglarskich. Wie, jakie gatunki chronione są w Bałtyku i na czym polega ich ochrona.

  1. Poznałem/am historię żaglowca Zawisza Czarny oraz Leonida Teligi i jego jachtu Opty.
  2. Poznałem/am położenie przynajmniej jednej polskiej platformy wiertniczej na Morzu Bałtyckim.
  3. Opowiedziałem/am przynajmniej jeden epizod z dziejów Polskiej Marynarki Wojennej w czasie II wojny światowej (np. ucieczka ORP Batory, internowanie i ucieczka ORP Orzeł, udział niszczycieli w Bitwie o Narwik, ochrona konwojów walki dywizjonu lotniczego z Pucka itp).
  4. Poznałem/am genezę i przebieg Bitwy pod Oliwą (1627).
  5. Dowiedziałem/am się, czym zajmuje się Stacja Morska na Helu i jakie są problemy ochrony fok i morświnów.
  6. Rozpoznałem/am różnicę pomiędzy szantą oraz piosenką żeglarską, zaśpiewałem/am cztery szanty i cztery pieśni kubryku.
  7. Prawidłowo zachowałem/am się wchodząc na jacht morski, prawidłowo oddałem/łam salut Banderze, opisałem/am wygląd Wielkiej i Małej Gali Flagowej.
  8. Przeczytałem/am przynajmniej jedną książkę Karola Borchardta.

**** Zna porty morskie, interesuje się Morzem Bałtyckim, gatunkami w nim występującymi oraz krajami nadbałtyckimi. Poznałem żaglowiec ZHP s/y Zawisza Czarny.

  1. Poznałem/am najważniejsze porty Polski i ich rolę dla polskiej gospodarki. Poznałem/am podstawowe fakty o wybranym polskim porcie morskim (np. wartość przeładowanych towarów, ilość przeładowanych towarów, rodzaje towarów przeładowywanych w polskich portach). Przedstawiłem/am zdobyte informacje w ciekawej formie.
  2. Rozpoznałem/am bandery wszystkich państw i obszarów leżących nad Morzem Bałtyckim Wskazałem/am, gdzie jacht nosi banderę odwiedzanego kraju.
  3. Zgłębiłem/am problematykę występowania gatunków obcych w Morzu Bałtyckim i opowiedziałem/am o tych gatunkach i problemach z tym związanych swojemu zastępowi lub drużynie.
  4. Prowadziłem/am uroczystość podniesienia bandery na obozie lub rejsie, prawidłowo oddawałem/am honory Banderą.
  5. Brałem/am udział w rejsie lub odwiedziłem/am flagowy jacht ZHP s/y Zawisza Czarny.
  6. Za pomocą systemów opartych o AIS wskazałem/am, gdzie aktualnie znajduje się s/y Zawisza Czarny, STS Dar Młodzieży.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl