Sprawność harcerska Meteorolog/Meteorolożka - Nowy SIM

Wysyłka w: do 10 dni
Cena: 2,70 zł 2.70
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Meteorolog/Meteorolożka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadnia:

* Potrafi rozpoznać podstawowe zjawiska pogodowe.

  1. Opowiedziałem/am, co to jest wiatr.
  2. Pokazałem/am szkwał na jeziorze.
  3. Wyjaśniłem/am, jak powstaje rosa, deszcz i śnieg.
  4. Przed wycieczką zastępu/wachty wysłuchałem/am prognozy pogody w radio/ telewizji i na jej podstawie dobrałem/am odpowiednią odzież.
  5. Wytłumaczyłem/am, ile stopni Celsjusza oznacza ciepło, ile zimno.

** Rozpoznaje zjawiska pogodowe.

  1. Narysowałem/am i wytłumaczyłem/am, na czym polega zjawisko bryzy nocnej i dziennej.
  2. Będąc na wycieczce, spływie lub rejsie rozpoznałem/am, z jaką siłą wieje wiatr w skali Beauforta.
  3. Zaobserwowałem/am chmurę cumulonimbus. Opowiedziałem/am, jakie niesie ona zagrożenia.
  4. Wskazałem/am cztery oznaki, na podstawie których można przewidzieć dobrą lub złą pogodę.
  5. Opowiedziałem/am, jaką wartość ma ciśnienie normalne oraz jakie wartości ma ciśnienie niskie i wysokie.

*** Potrafi określić i przewidzieć zjawiska pogodowe.

  1. Zaprezentowałem/am skalę Beauforta w zakresie od 0 do 7 stopni. W czasie zajęć nad wodą pięć razy wskazałem/am, z jaką siłą wieje wiatr.
  2. Posługiwałem/am się skalą stanu morza do określenia warunków na jeziorze.
  3. Rozpoznałem/am cztery rodzaje chmur na niebie. Opowiedziałem/am, kiedy te chmury występują.
  4. Omówiłem/am powstawanie i działanie podstawowych zjawisk atmosferycznych (szkwał, deszcz, mgła, wiatr).
  5. Wytłumaczyłem/am zasadę działania systemu ostrzegania meteorologicznego na Wielkich Jeziorach Mazurskich.
  6. Przed zajęciami sprawdziłem/am prognozę pogody w serwisie internetowym. Przekazałem/am ją wachcie/zastępowi.

**** Wykorzystuje prognozy pogody i wiedze meteorologiczną na poziomie zaawansowanym.

  1. Zastosowałem/am numeryczne prognozy pogody z przynajmniej trzech serwisów.
  2. Przynajmniej raz ściągnąłem/ściągnęłam i zastosowałem/am griby.
  3. Na podstawie mapy synoptycznej przewidziałem/am pogodę na najbliższą dobę.
  4. Wysłuchałem/am ze zrozumieniem prognozy pogody w języku angielskim.
  5. Przynajmniej raz odebrałem/am i zanotowałem/am morską prognozę pogody dla rybaków i żeglarzy.
  6. Zaprezentowałem/am pełną skalę Beauforta.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl