Sprawność harcerska Muzyk/Muzyczka - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Muzyk/Muzyczka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Gra na wybranym instrumencie. Potrafi zagrać kilka ulubionych utworów. Posługuje się zapisem nutowym.
- Nauczyłem/am się grać na wybranym instrumencie. Przygotowałem/am wybrany utwór, który zaprezentowałem/am przed większym gronem (drużyną, rodziną).
- Zebrałem/am zbiór przynajmniej 5 ulubionych utworów, które potrafię zagrać na instrumencie (może być w postaci śpiewnika bądź zeszytu/segregatora nutowego).
- Zapisałem/am w formie nut gamę w tonacji C, nazwałem/am jej dźwięki. Powiedziałem/am czym są i do czego służą: klucz wiolinowy, krzyżyk, bemol, kasownik.
** Gra na wybranym instrumencie również w duecie/tercecie. Właściwie dobiera utwory do okoliczności. Zna najpopularniejsze utwory znanych kompozytorów.
- W duecie (bądź w większym zespole) przygotowałem/am wybrany utwór muzyczny, który zaprezentowałem/am przed większym gronem (drużyną, rodziną).
- Przygotowałem/am zestaw piosenek związanych z tematem ogniska/kominku drużyny. Akompaniowałem/am podczas ich wykonywania.
- Rozpoznałem/am przynajmniej 5 utworów różnych kompozytorów – podałem/am nazwiska autorów.
*** Bierze udział w konkursach/przeglądach muzycznych. Propaguje w swoim środowisku świat muzyki. Angażuje się w oprawę muzyczną wydarzeń harcerskich.
- Wziąłem/wzięłam udział w konkursie/przeglądzie muzycznym.
- Zorganizowałem/am wyjście zastępu lub drużyny na koncert (np. do filharmonii/opery/klubu muzycznego).
- Wziąłem/wzięłam udział w przygotowaniu uroczystości harcerskiej, organizując oprawę muzyczną.
**** Komponuje utwory. Rozwija swoją wiedzę w zakresie teorii muzyki tj. jej historii, zasad, kształcenia słuchu. Wie co się aktualnie dzieje w muzycznym świecie, szczególnie w Polsce. Propaguje tę wiedzę w swoim środowisku.
- Skomponowałem/am własny utwór.
- Zorganizowałem/am spotkanie z muzyką dla drużyny bądź chętnych, podczas którego uczestnicy zapoznali się z dziejami muzyki oraz przykładowymi gatunkami bądź muzykiem go reprezentującym (np. spotkanie z jazzmanem).
- Zaangażowałem/am się w działalność muzyczną w moim otoczeniu (orkiestra symfoniczna, zespół muzyczny).