Sprawność harcerska Negocjator/Negocjatorka - Nowy SIM

Wysyłka w: 14 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Negocjator/Negocjatorka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

** Rozpoznaje różne rodzaje informacji, które do niego/niej docierają, potrafi rozdzielić je i wyłowić fakty. Wie, czym są: negocjacja, opinia, fakt, pogłoska, dane, przypuszczenie i potrafi je identyfikować w rozmowie.

  1. Poznałem/am terminy: negocjacja, opinia, fakt, pogłoska, dane, przypuszczenie. Wyjaśniłem/am zastępowi relacje i różnice między nimi. W działaniach zastępu staram się by informacje były oparte na faktach i danych, a nie na pogłoskach i przypuszczeniach, i aby każdy miał okazje do wygłoszenia swojej opinii.
  2. Odnalazłem/am i przedstawiłem/am kilka przykładów opinii, faktu, pogłoski, danej, przypuszczenia znalezionych w mediach (źródła drukowane i elektroniczne).
  3. Rozpoznałem/am i nazwałem/am emocje, które pojawiły się podczas żywej rozmowy.
  4. Podczas emocjonującej debaty, zapanowałem/am nad swoimi emocjami, wybierając rzeczowy argument zamiast docinku.

*** Rozumie rolę emocji i wagę zarządzania nimi w rozmowie. Rozumie rolę moderatora rozmowy oraz wagę słuchania w tej roli. Łagodzi konflikty w otoczeniu.

  1. Poznałem/am fazy negocjacji prowadzące do porozumienia. Przedstawiłem/am zastępowi podstawowe zasady negocjacji.
  2. Przeprowadziłem/am dwa rodzaje debat dla zastępu, drużyny lub innej grupy. Przed debatami przygotowałem/am do nich uczestników.
  3. Ćwiczyłem/am rozpoznawanie emocji pojawiających się w gorących dyskusjach. Poprawnie nazwałem/am lub pomogłem/am nazwać je osobom rozmawiającym w trakcie dyskusji.
  4. Łagodziłem/am konflikty w otoczeniu różnymi sposobami, w ramach podsumowania omówiłem/am analizę przypadku dla kilku (min. 3) pozytywnie rozwiązanych sytuacji (nie identyfikując osób biorących w nich udział i dbając o ich anonimowość), identyfikując metody negocjacji, których użyłem/am do rozwiązania konfliktu.

**** Posiadaną wiedzę na temat metod negocjacji stale szlifuje, stosując ją w praktyce. Poszerza wiedzę dotyczącą rozmów, uczy się identyfikowania forteli erystycznych, aby poprawnie na nie reagować, a u siebie zastępować merytoryczną argumentacją.

  1. Doprowadziłem/am do porozumienia między stronami konfliktu.
  2. Znam pojęcie erystyki. Zapoznałem/am się z dialektyką erystyczną Schopenhauera i potrafię zidentyfikować minimum 5 forteli w dyskusji i właściwie na nie zareagować, rozbrajając oponenta.
  3. Zauważam u siebie odruchowe zagrania erystyczne, zastępując je rzeczową, merytoryczną argumentacją. W czasie podsumowania sprawności wskazałem/am, jakie chwyty erystyczne najczęściej musiałem u siebie ograniczać.
  4. Wziąłem/wzięłam udział w warsztatach z zakresu Porozumienia Bez Przemocy lub przeczytałem/am książkę na ten temat.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl