Sprawność harcerska Obywatel/Obywatelka - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Obywatel/Obywatelka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Aktywnie poznaje swój kraj.

  1. Znam historię godła i barw narodowych. Wiem, co oznaczają i potrafię się wobec nich zachować. Wywiesiłem/am flagę biało-czerwoną w dniu święta państwowego.
  2. Razem z zastępem/drużyną zaśpiewałem/am hymn państwowy w czasie uroczystości.
  3. Posiadam mapę Polski, na której oznaczam miejsca, w których byłem/am (może być konturówka z magnesami, pocztówkami itp.).
  4. Zapoznałem/am się z częścią statutu szkoły, zawierającą prawa i obowiązki ucznia. Angażuje się w życie swojej szkoły/klasy. Wziąłem/Wzięłam udział w choć jednym przedsięwzięciu szkolnym przygotowywanym przez klasę/samorząd szkolny.

** Poznaje swoje państwo i zasady demokracji.

  1. Poznałem/am daty polskich świąt narodowych. Wiem, na pamiątkę jakich wydarzeń zostały ustanowione. Przygotowałem/am z zastępem zbiórkę z okazji jednego z nich.
  2. Wskazałem/am na mapie krainy geograficzne Polski. Jedną z nich zaprezentowałem/am na zbiórce zastępu.
  3. Poznałem/am zasady demokratycznych wyborów i etapy podejmowania decyzji. Wykonałem/am co najmniej jedno z zadań:
    - Przedstawiłem/am swoja sprawę na Radzie Drużyny. 
    - Po wcześniejszym poznaniu programów wyborczych kandydatów, wziąłem/wzięłam udział w głosowaniu w wyborach do samorządu uczniowskiego.
  4. Znam obszar swojej gminy. Posługując się planem swojej okolicy, dotarłem/am do urzędu gminy/miasta i dowiedziałem/am się, jakie sprawy można w nim załatwić.

*** Angażuje się w życie społeczności do których należy.

  1. Przeprowadziłem/am zwiad tematyczny w mojej „małej ojczyźnie” (np. poznając kulturę, historię, współczesne życie społeczne i gospodarcze, poznając ciekawe osoby, odkrywając mało znane miejsca, zapomniane pamiątki historyczne). Sporządziłem/am dokumentację zwiadu (np. opisy, wywiady, pamiątki, fotografie, spis lektur na wybrany temat). W interesujący sposób przedstawiłem/am wyniki zwiadu w drużynie.
  2. Wziąłem/am udział w pracach samorządu klasowego lub szkolnego.
  3. Przygotowałem/am się i podjąłem/podjęłam funkcję w zastępie, drużynie lub szczepie.
  4. Dowiedziałem/am się, dlaczego ważne jest wyrażanie swojego zdania we wspólnych sprawach, zachęciłem/am swoich rodziców lub innych członków rodziny do uczestnictwa w wyborach lub głosowaniu w budżecie obywatelskim/partycypacyjnym.

**** Przygotowuje się do bycia dorosłym obywatelem RP. Śledzi aktualną sytuację na polskiej scenie politycznej. Promuje aktywność obywatelską oraz głosowanie w oparciu o rzetelną wiedzę.

  1. Poznałem/am najważniejsze fakty z najnowszej historii Polski. Odwiedziłem/am miejsce związane z takim wydarzeniem, by w pełni zrozumieć, jakie płyną z niego dla nas przesłania. Na wyprawę zabrałem/am drużynę/zastęp/przyjaciela/rodzinę.
  2. We współpracy z samorządem uczniowskim, przygotowałem/am szkolną akcję promującą aktywność społeczną i obywatelską.
  3. Poznałem/am podział polskiej sceny politycznej i programy wyborcze partii posiadających mandaty w parlamencie. Dowiedziałem/am się, jakie uprawnienia posiada Sejm i Senat RP. Zaprezentowałem/am członkom zastępu/drużyny narzędzie do badania preferencji politycznych (np. Latarnik wyborczy).
  4. Wykonałem/am jedno z zadań: 
    - Przeprowadziłem/am analizę lokalnych potrzeb i przygotowałem/am projekt do budżetu obywatelskiego/partycypacyjnego.
    - Zorganizowałem/am spotkanie z lokalnym radnym poświęcone potrzebom lokalnej młodzieży.
  5. Wiem, czym są organizacje typu watchdog. Nawiązałem/am kontakt z wybraną z nich i upowszechniłem/am w swoim środowisku efekty jej pracy.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl