Sprawność harcerska Organizator/Organizatorka czasu - Nowy SIM
towar niedostępny

Opis
Sprawność harcerska Organizator/Organizatorka czasu
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
** Cyklicznie planuje swój czas.
- Rozumiem, dlaczego należy zarządzać swoim czasem. Planując zadania na tydzień, dopilnowałem/am, aby nie przeładować swojego tygodnia i zostawić sobie czas na odpoczynek i odpowiednią ilość snu.
- Poznałem/am trzy różne metody zarządzania czasem. Zaplanowałem/am jedno zadanie wybraną metodą.
- Planując swój czas, korzystałem/am z kalendarza/terminarza (papierowego lub elektronicznego).
- Korzystając z wiedzy o planowaniu, pomogłem/am zastępowi stworzyć harmonogram tropu.
*** Umie prowadzić planowanie zespołowe – zarządza projektami. Dzieli się wiedzą.
- Założyłem/am własny bullet journal, dobierając najwygodniejsze i najpotrzebniejsze dla siebie elementy. Prowadziłem/am go przez co najmniej miesiąc, a następnie podzieliłem/am się dobrymi praktykami z zastępem lub znajomymi.
- W trakcie trwania próby planowałem/am każdy swój tydzień. Pod koniec każdego tygodnia dokonywałem/am podsumowania realizacji planu i brałem/am pod uwagę efekty przy planowaniu kolejnego tygodnia.
- Poznałem/am co najmniej dwie metody planowania zadań i zwiększenia produktywności (np. diagram Gantta, pomodoro, macierz Eisenhowera, kanban). Zastosowałem/am je przy dowolnym zadaniu w trakcie próby.
- Współorganizowałem/am biwak drużyny: brałem/am udział w podziale zadań, byłem/am odpowiedzialny/a za wybrane zadania (np. lista zakupów, dojazdy, zamówienie autokaru).
**** Prowadząc projekty, właściwie dobiera narzędzia ze znanych mu metodyk zarządzania projektami, biorąc pod uwagę charakter zespołu i samego projektu.
- Poznałem/am podstawy zarządzania projektami, wiem czym jest agile i waterfall. Do prowadzonego przez siebie projektu dobrałem/am takie narzędzia z tych metodyk projektowych, które pasowały do charakteru grupy i prowadzonego projektu tak, by wspierały efektywność pracy, a nie ją utrudniały.
- Poznałem/am kilka narzędzi do planowania i zarządzania pracą zespołu lub własną (np. Trello, Asana, Microsoft Planner, Habitica). Wybrałem/am jedno i zastosowałem/am w pracy własnej lub zespołu, konsekwentnie używając go w trakcie trwania zadania.
- Wiem, czym jest ścieżka krytyczna, zidentyfikowałem/am ją w prowadzonym przez siebie w projekcie, zidentyfikowałem/am ryzyka w projekcie i nimi zarządziłem/am.
- Zaproponowałem/am co najmniej jedną aktywność do planu pracy drużyny, do pomysłu przekonałem/am organ demokracji drużyny, a po zatwierdzeniu kierowałem/am realizacją projektu i podsumowałem/am go.