Sprawność harcerska Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni - Nowy SIM

Sprawność harcerska Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni
  • promocja
Wysyłka w: 14 dni
Cena: 2,20 zł 2,60 zł 2.20
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 2,60 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Oszczędził/a niewielkie kwoty, rozsądnie gospodarując pieniędzmi, zrobił/a proste zakupy.

  1. Zaoszczędziłem/am pieniądze na wybrany przez siebie cel, np. zakup produktu lub usługi albo opłacenie składki członkowskiej.
  2. Właściwie (bezpiecznie) przechowuję pieniądze.
  3. Sporządziłem/am wraz z rodzicami listę potrzebnych produktów, porównałem/am ich ceny oraz odmiany w różnych sklepach. Podczas zakupów nie przekroczyłem/am założonego budżetu.
  4. Dowiedziałem/am się, jaki wpływ na środowisko ma to, co jem oraz kupuję. Przez co najmniej tydzień prowadziłem/am zestawienie swoich wydatków. Następnie określiłem/am, które były niezbędne, a z których mógłbym/mogłabym zrezygnować.

** Nauczył/a się gospodarować posiadanymi pieniędzmi, w szczególności efektywnie je wydatkować oraz oszczędzać. Wziął/wzięła udział w przedsięwzięciach finansowych drużyny.

  1. Dokonałem/am rozliczenia finansowego w jednym z poniższych zakresów:
    – Pod nadzorem drużynowego zebrałem/am i rozliczyłem/am składki drużyny lub zastępu za jeden kwartał.
    – Robiąc zakupy na rzecz drużyny, uzyskałem/am od sprzedającego właściwie wystawioną fakturę. Odbierając ją, sprawdziłem/am poprawność wszystkich niezbędnych danych.
  2. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    – Wziąłem/wzięłam udział w akcji zarobkowej, np. w formie zbiórki publicznej, sprzedaży towarów lub usług, loterii, crowdfundingu.
    – Przygotowałem/am materiały informacyjne (np. ulotkę, banner, reklamę w formie elektronicznej) dotyczące 1% dla OPP, które zostały wykorzystane przez drużynę. Przed ich publikacją uzyskałem/am akceptację ich treści przez drużynowego.
  3. Przez miesiąc prowadziłem/am zestawienie swoich wydatków. Następnie określiłem/am, które były niezbędne, a z których mógłbym/mogłabym zrezygnować.
  4. Zapoznałem/am się z zasadą 4R (refuse, reduce, reuse, recycle), i stosując ją, ograniczyłem/am swoją konsumpcję. W trakcie trwania próby całkowicie zrezygnowałem/am z kupowania jednego z produktów nieodpowiedzialnych środowiskowo np. słodyczy z olejem palmowym, napojów w butelkach PET itp.

*** Uzyskał/a doświadczenie związane z zarabianiem oraz gospodarowaniem pieniędzmi na potrzeby własne lub zespołów, w których aktywnie działa.

  1. Zgromadziłem/am środki finansowe na wybrany przez siebie cel. Pieniądze pozyskałem/am, wykorzystując więcej niż jeden sposób.
  2. Wziąłem/wzięłam udział w organizowaniu akcji zarobkowej (np. w formie zbiórki publicznej, sprzedaży towarów lub usług, loterii, crowdfundingu), będąc osobą odpowiedzialną za ustalony obszar jej realizacji bądź rozliczenia (pod nadzorem instruktora).
  3. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    – Dokonałem/am płatności przy pomocy karty płatniczej, wypłaciłem/am pieniądze z bankomatu oraz zapłaciłem/am przelewem bankowym np. składki.
    – Zaprezentowałem/am zastępowi/drużynie w formie graficznej informacje o drodze produkcji i podziale zysków z produkcji i sprzedaży wybranego produktu (w tym o sposobie ich opodatkowania).
  4. Zebrałem/am informacje o dostępnych dla młodzieży ofertach różnych banków i przeanalizowałem/am oferowane w ramach nich usługi i produkty. Na podstawie dokonanej analizy założyłem/am konto bankowe lub porównałem/am warunki banku, w którym posiadam rachunek, z innymi zebranymi ofertami.
  5. Przygotowałem/am plan finansowy biwaku, rajdu, wycieczki lub innego przedsięwzięcia harcerskiego. Rozliczyłem/am go w ramach uzyskanej zaliczki, jednocześnie weryfikując w ramach tego rozliczenia realizację zakładanego budżetu.

**** Nabył/a umiejętności w zakresie planowania oraz prowadzenia rozliczeń finansowych w ramach podstawowych aktywności zespołów (np. drużyny, zastępu itp.). Zdobył/a podstawową wiedzę o swoich kompetencjach jako przyszłego pracownika lub przedsiębiorcy. Skutecznie nauczył/a się przekazywać innym wiedzę o podstawowych pojęciach ekonomicznych.

  1. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    – Przeprowadziłem/am w drużynie grę ekonomiczną umożliwiającą uczestnikom poznanie pojęć: popyt, podaż, koszt, przychód, marża, zysk, wykorzystując udostępnione w ramach programów edukacyjnych materiały wychowania ekonomicznego. Odpowiedzialnie zadbałem/am o jakość materiałów, czerpiąc je ze stron instytucji finansowych, np. NBP, GPW, Związek Banków Polskich.
    – Pokierowałem/am akcją zarobkową drużyny (w formie np. zbiórki publicznej, sprzedaży towarów lub usług, loterii, crowdfundingu), która przyniosła wymierny zysk, i rozliczyłem/am ją.
  2. Zidentyfikowałem/am swoje predyspozycje zawodowe, korzystając z pomocy doradcy zawodowego lub wybranego kwestionariusza.
  3. Poznałem/am różne rodzaje ochrony i pomnażania oszczędności. Pomnożyłem/am swoje środki i przedstawiłem/am osiągnięte efekty wraz z wnioskami podczas zbiórki dla zastępu/drużyny/rodziców. Podczas prezentacji efektów tego działania wykorzystałem/am narzędzie analizy portfelowej.
  4. Przygotowałem/am własne CV oraz napisałem/am list motywacyjny do wybranej oferty pracy.
  5. Poznałem/am różnicę pomiędzy pensją brutto a netto. Wyliczyłem/am z kwoty pensji brutto wszystkie składowe zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy: kwotę netto, podatek, ubezpieczenie zdrowotne, ubezpieczenie emerytalne, ubezpieczenie chorobowe, ubezpieczenie rentowe, ubezpieczenie wypadkowe, PPK itp. Potrafię wyjaśnić, na co są przeznaczone poszczególne składowe pensji brutto.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl