Sprawność harcerska Pszczelarz/Pszczelarka - Nowy SIM
towar niedostępny

Opis
Sprawność harcerska Pszczelarz/Pszczelarka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- zielona – sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
** Umie odróżnić pszczołę od innych podobnych owadów, wie jak się zachowuje i co produkuje.
- Przygotowałem/am plakat/prezentację na temat różnic w wyglądzie między pszczołami, osami, trzmielami i szerszeniami. Zaprezentowałem/am go na zbiórce zastępu/drużyny i opowiedziałem/am o tym, co pożytecznego robią pszczoły i trzmiele.
- Obserwowałem/am pracę pszczół na łące lub w ogrodzie. Opowiedziałem/am członkom mojego zastępu, co zaobserwowałem/am.
- Posmakowałem/am co najmniej 3 różne rodzaje miodu (np. rzepakowy, lipowy, gryczany, spadziowy, wielokwiatowy, manuka) i podjąłem/jęłam próbę opisania różnic w ich smakach.
- Wybrałem/am się do sklepu pszczelarskiego w swojej okolicy lub zajrzałem/ma do sklepu internetowego dla pszczelarzy. Opowiedziałem/am, co ciekawego tam widziałem/am.
*** Umie rozpoznać pszczele produkty, wie, jak się je pozyskuje. Pomaga owadom zapylającym.
- Wziąłem/wzięłam udział w kręceniu miodu.
- Rozpoznałem/am co najmniej 5 rodzajów roślin miododajnych występujących w Polsce. Obserwowałem/am jak pszczoły zbierają z nich nektar i pyłek kwiatów.
- Przygotowałem/am plakat/prezentację o co najmniej 3 produktach pszczelich i ich właściwościach.
- Zbudowałem/am hotel dla owadów zapylających, zademonstrowałem/am go innym wyjaśniając, czemu praca tych owadów jest ważna.
**** Interesuje się życiem pszczół, dzieli się swoją wiedzą z innymi. Bierze udział w pracach w pasiece.
- Od wiosny do jesieni pracowałem/am w pasiece i stworzyłem/am relację ze swoich działań w dowolnej, atrakcyjnej formie (np. zdjęcia, pamiętnik, filmy, relacja w mediach społecznościowych).
- Wziąłem/wzięłam udział w zabezpieczaniu pszczół przed zimą.
- Poznałem/am właściwości lecznicze produktów wytwarzanych przez pszczoły. Skorzystałem z dwóch z takich produktów odpowiednio do okoliczności.
- Opisałem/am i spopularyzowałem właściwości co najmniej 5 produktów pszczelich (na zbiórkach lub w mediach społecznościowych).
- Zorganizowałem/am wycieczkę zastępu/patrolu/drużyny do pasieki. Pokazałem/am jak zabezpieczyć się przed użądleniem podczas pracy w pasiece. Przedstawiłem/am zasady zachowania podczas pracy przy pszczołach.