Sprawność harcerska Regionalista/Regionalistka - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Regionalista/Regionalistka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Posiada podstawowe wiadomości na temat swojego regionu.

  1. Dowiedziałem/am się, w jakim regionie mieszkam, skąd się wzięła jego nazwa i z jakimi regionami graniczy. Zaopatrzyłem/am się w mapę regionu. Zaprezentowałem ją na zbiórce zastępu i pokazałem granice mojego regionu.
  2. Znam najważniejsze wydarzenia z historii mojej okolicy/regionu. Odwiedziłem/am miejsce z nimi związane. Opowiedziałem/am o nich swojemu zastępowi.
  3. Wziąłem/wzięłam udział w wycieczce zastępu do miejsca ważnego dla historii lub kultury mojego regionu.

** Poznaje miejsca cenne przyrodniczo i ważne dla kultury i historii swojego regionu.

  1. Poznałem/am przyrodę regionu: krajobraz, występujące zwierzęta i rośliny, miejsca ochrony przyrody. Z zastępem odwiedziłem/am co najmniej jeden obiekt cenny przyrodniczo w moim regionie.
  2. Byłem/am w muzeum/skansenie itp. przedstawiającym fragment kultury/historii mojego regionu. Wziąłem/wzięłam udział w przygotowanych przez muzeum/skansen aktywnościach np. grze, queście, zajęciach manualnych itp.
  3. Odwiedziłem/am kilka zabytków ważnych dla regionu. Przed lub po wycieczce wyszukałem/am informacje na temat odwiedzanych miejsc.

*** Pogłębia znajomość dziedzictwa kulturowego regionu. Poznaje gwarę/dialekt oraz kuchnię swojego regionu.

  1. Poznałem/am i rozpropagowałem/am wiedzę o wybranej wybitnej osobie związanej z moim regionem (najlepiej taką, która jest mniej znana).
  2. Poznałem/am kulturę regionu, dowiedziałem/am się, jakie grupy etnograficzne/mniejszości narodowe mieszkały w nim kiedyś, a jakie mieszkają teraz. Poznałem/am gwarę/dialekt regionu. Powiedziałem/am w nim kilka zdań.
  3. Przygotowałem/am i przeprowadziłem/am dla zastępu (przy pomocy osoby dorosłej biegłej w tym temacie) warsztaty kulinarne dotyczące kuchni regionalnej.
  4. Odwiedziłem/am co najmniej jedno mniej znane, ale ważne dla regionu miejsce. Rozpropagowałem je np. przez prezentację zdjęć z mojej wyprawy w mediach społecznościowych.

**** Zna najważniejsze zabytki oraz wydarzenia z historii swojego regionu. Aktywnie uczestniczy w życiu regionu. Zaciekawia nim innych.

  1. Poznałem/am najważniejsze wydarzenia z historii regionu. Wykonałem/am na ten temat prezentację multimedialną, którą wykorzystałem/am na zbiórce lub udostępniłem/am w mediach społecznościowych.
  2. Poznałem/am instytucje działające na rzecz regionu. Wziąłem/wzięłam udział w wydarzeniu regionalnym.
  3. Zaplanowałem/am i odbyłem/am wycieczkę tematyczną po regionie. Relację fotograficzną z mojej wyprawy przedstawiłem/am drużynie lub w mediach (np. społecznościowych).
  4. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    – Oprowadziłem/am po wybranym obiekcie w regionie opowiadając o jego historycznym i gospodarczym/kulturowym znaczeniu w kontekście zmieniających się czasów.
    – Pokierowałem/am sporządzeniem informacji o walorach turystycznych okolicy/regionu na podstawie zajęć terenowych i literatury (geografia i historia okolicy, system połączeń komunikacyjnych, przemysł i rolnictwo, obiekty historyczne i przyrodnicze, sztuka, zwyczaje ludowe itp.).

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl