Sprawność harcerska Religioznawca/Religioznawczyni - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Religioznawca/Religioznawczyni

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Posiada podstawową wiedzę na temat największych monoteistycznych religii świata. Potrafi zachować się właściwie w przestrzeni sakralnej i podczas ceremonii religijnych.

  1. Rozpoznałem/am symbole i nazwy świętych ksiąg islamu, judaizmu i chrześcijaństwa. Dowiedziałem/am się, jak nazywa się Bóg w każdej z tych religii.
  2. Odwiedziłem/am (np. z rodzicami lub zastępem) świątynię, miejsce modlitwy lub cmentarz należące do innej religii lub wyznania niż moje własne. Zastosowałem/am się do zasad ubioru i zachowania w miejscu kultu lub podczas ceremonii religijnej.
  3. Na zbiórce zastępu lub drużyny opowiedziałam/em lub pokazałam/em wybrany zwyczaj związany z Hanuką lub Ramadanem bądź innym dużym świętem religijnym religii innej niż chrześcijaństwo.
  4. Zaprezentowałem/am modlitwę lub piosenkę religijną innego niż moje własne wyznania lub religii.

** Rozróżnia wyznania chrześcijańskie i religie istniejące na świecie. Zna podobieństwa i różnice między nimi. Upowszechnia zasady właściwego zachowania w przestrzeni sakralnej i podczas ceremonii religijnych.

  1. Na zbiórce zastępu przedstawiłem/am święta, symbole, wydarzenia i najważniejsze postacie judaizmu, islamu, chrześcijaństwa wschodniego i zachodniego.
  2. Pomogłem/am zorganizować wycieczkę zastępu lub drużyny do świątyni wyznawców wybranej religii, wyznania lub obrządku (innej niż większości uczestników) i przedstawiłem/am informacje o niej. Przygotowałem/am członków zastępu lub drużyny pod względem właściwego ubioru i zachowania.
  3. Na podstawie materiałów udostępnionych przez wybrany kościół lub związek wyznaniowy zarejestrowany w Polsce przygotowałam/em prezentację na temat podobieństw i różnic w zakresie głównych zasad wiary i zwyczajów pomiędzy nim a rzymskim katolicyzmem.
  4. Rozmawiałem/am (np. na zlocie) lub korespondowałem/am ze skautem/skautką z zagranicy o tym, w jaki sposób spędza czas w „święty dzień” (np. niedzielę, sobotę, piątek).

*** Wie, z czego wynikają różnice pomiędzy głównymi religiami i wyznaniami chrześcijańskimi. Upowszechnia tę wiedzę oraz ideę dialogu międzyreligijnego i ekumenizmu. Dyskutuje na tematy związane z religią, wiarą, wartościami.

  1. Na zbiórce zastępu w ciekawej formie (np. gra, quiz, turniej wiedzy) przedstawiłem/am historię i okoliczności powstania największych religii świata: ich wspólne wydarzenia, postacie i miejsca.
  2. W odniesieniu do 3 różnych związków wyznaniowych działających w Polsce: odszukałem/am najważniejsze informacje dotyczące tego, kim jest i ile jest osób boskich, jak powstał świat, skąd się wziął człowiek. Dowiedziałem/am się, gdzie są największe ośrodki wyznawców, jaka jest organizacja kościoła/wspólnoty wyznaniowej– czy jest hierarchiczny i jakie są najważniejsze zwyczaje i zasady działania. Zrobiłem/am to, realizując jedno z poniższych zadań:
    - Zapoznałem/am się ze stronami internetowymi trzech różnych związków wyznaniowych zarejestrowanych w Polsce, w tym co najmniej jednego należącego do religii niechrześcijańskiej (np. Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich, Muzułmański Związek Religijny w RP).
    - Wziąłem/wzięłam udział w Nocy Świątyń lub innym wydarzeniu, podczas którego odwiedziłem/am minimum 3 świątynie, wysłuchałem/am wykładu oraz rozmawiałem/am wyznawcami różnych wyznań/religii.
  3. Poznałem/am współczesne inicjatywy z zakresu dialogu międzyreligijnego i ekumenizmu. Przedstawiłem/am je koleżankom i kolegom z zastępu lub drużyny, wskazując najważniejsze zagadnienia i wyzwania w prowadzeniu dialogu.
  4. Brałem/am udział w dyskusji o wartościach na zbiórce zastępu lub drużyny, którą zainicjowałem/am przedstawieniem w ciekawej formie (np. gawęda, scenka) historii zainspirowanej dwiema opowieściami lub mitami z wierzeń kultur współczesnych i minionych.

**** Zna główne prawdy i zasady wiary oraz święta największych religii świata. Posiada pogłębioną wiedzę o wybranej religii. Propaguje tolerancję religijną w swojej społeczności.

  1. Poznałem/am główne dogmaty wiary i święta trzech największych religii świata (judaizm, chrześcijaństwo, islam). Wziąłem/wzięłam udział w święcie innego wyznania lub religii niż własna (np. na otwartych spotkaniach, podczas festiwali, u znajomych).
  2. Poznałem/am kilka największych wyznań w obrębie jednej wybranej religii monoteistycznej. Przeanalizowałem/am je pod względem różnic w zakresie prawd i zasad wiary, sposobów jej praktykowania, zasad organizacyjnych, struktury kościołów/związków wyznaniowych. Wziąłem/wzięłam udział w nabożeństwie przynajmniej jednego z nich, przygotowując się wcześniej pod kątem znaczenia każdego z elementów nabożeństwa.
  3. Przeprowadziłem/am w zastępie lub w drużynie dyskusję na temat tolerancji religijnej (m.in. idee, skutki braku tolerancji w społeczeństwie, potencjalne trudności). Wykorzystałem/am najważniejsze dokumenty na temat dialogu międzyreligijnego i ekumenizmu (np. Deklarację o stosunku Kościoła katolickiego do religii niechrześcijańskich, Deklarację o wolności religijnej, Wspólną Deklarację o Usprawiedliwieniu). Przygotowałem/am podsumowanie dyskusji dla jej uczestników i uczestniczek, uwzględniając różne opinie.
  4. Poznałem/am historię i zakres większych zmian dotyczących obrzędów, praktyk religijnych, świąt, zwyczajów i sposobu rozumienia wartości, jaką reprezentuje wybrana religia lub wyznanie. Podjąłem/podjęłam refleksję na temat ich źródeł, w tym uwarunkowań kulturowych i roli lokalnych tradycji. Przeprowadziłem/am w szczepie lub hufcu warsztaty lub dyskusję na ten temat.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl