Sprawność harcerska Technik informatyk - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Technik informatyk
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
** Zna podstawowe urządzenia i elementy wchodzące w skład budowy komputera. Wie za co odpowiadają. Doradza w doborze pamięci masowej oraz pamięci RAM w zależności od zastosowania i potrzeb użytkowników. Konfiguruje podstawowe urządzenia peryferyjne.
- Poznałem/am budowę komputera (stacjonarnego lub laptopa). Zapoznałem/am się z najważniejszymi podzespołami komputera (zasilacz, płyta główna, pamięć, karta graficzna, procesor, itp.) i wiem do czego służą. Przygotowałem/am opis swojego komputera, prezentując w nim najważniejsze informacje o każdym istotnym jego podzespole.
- Zapoznałem/am się z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi świata komputerów. Zapoznałem/am się z rodzajami pamięci (RAM, ROM, pamięć masowa, cache), rodzajami dysków pamięci (HDD, SSD, SSD M.2, itp.). Doradziłem/am znajomemu/znajomej dobór odpowiedniego dysku pamięci masowej lub RAM dopasowany do jego/jej potrzeb.
- Zapoznałem/em się z podstawowymi rodzajami złącz (HDMI, DisplayPort, USB 2.0, USB 3.0, VGA, itd.). Podłączyłem/am i skonfigurowałem/am dodatkowy monitor, drukarkę oraz inne dowolne urządzenie peryferyjne.
*** Zna fachową terminologię dotyczącą komputerów oraz różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami i modelami podzespołów komputerowych. Konfiguruje pracę podzespołów komputera (procesora, karty graficznej) oraz urządzeń peryferyjnych.
- Zapoznałem/am się z podstawowymi oznaczeniami najbardziej znanych modeli procesorów. Ręcznie zmieniłem/am taktowanie procesora w komputerze (np. w BIOS/UEFI) w celu przyspieszenia jego działania lub przedłużenia pracy baterii.
- Zapoznałem/am się z rodzajami kart graficznych i ich oznaczeniami oraz wiem, do czego mogą zostać one wykorzystane. Dobrałem/am kartę graficzną dopasowaną do potrzeb moich lub znajomego/znajomej, uwzględniając określony budżet (np. kartę przystosowaną do obróbki grafiki, gier, kryptowalut, itp.).
- Podłączyłem/am dodatkową kartę w komputerze stacjonarnym (np. graficzną), pamięć RAM oraz dysk pamięci masowej.
**** Zna zależności pomiędzy infrastrukturą komputerową. Samodzielnie składa komputery zarówno stacjonarne, jak i laptopy. Dobiera podzespoły komputera do potrzeb użytkownika.
- Poznałem/am zależności wynikające ze współpracy poszczególnych podzespołów komputerowych. Złożyłem/am komputer stacjonarny od podstaw, samodzielnie montując takie rzeczy jak: płyta główna, procesor, karta graficzna, pamięć RAM oraz inne konieczne podzespoły.
- Przygotowałem/am zestawienie dla znajomych, na co należy zwrócić uwagę (np. podzespoły, taktowanie, ram, itd.) kupując komputer. Uwzględniając określony budżet, zaproponowałem/am zestaw komputerowy dostosowany do potrzeb zainteresowanych.
- Poznałem/am budowę przenośnych komputerów osobistych (laptopów, notebooków, ultrabooków, itp.). Rozłożyłem/am laptopa i wykonałem/am co najmniej jedno z zadań:
- Wyczyściłem/am podzespoły komputera, wymieniłem/am pastę termoprzewodzącą pod procesorem i/lub kratą graficzną;
- Wymieniłem/am w nim dysk i/lub pamięć RAM.
Po wykonaniu tych działań, prawidłowo złożyłem/am komputer z powrotem.