Sprawność harcerska Znawca/Znawczyni sztuk walki - Nowy SIM
towar niedostępny

Opis
Sprawność harcerska Znawca/Znawczyni sztuk walki
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Poznaje podstawowe pozycje oraz techniki w wybranej sztuce walki. Rozwija się sprawnościowo. Ma świadomość, jak bezpiecznie ćwiczyć sztuki walki.
- Brałem/am udział w min. 5 zajęciach dotyczących wybranej sztuk walki.
- Zapoznałem/am się z zasadami panującymi na zajęciach, np. znam etykietę, zasady bezpieczeństwa w trakcie zajęć i stosuję się do nich.
- Poznałem/am 2 podstawowe pozycje w wybranej sztuce walki. Wykonałem/am, nazwałem/am i wyjaśniłem/am proste uderzenia lub techniki (min. 6 przykładów) charakterystyczne dla mojego stylu walki (np. mae-geri, mae-keage, itd.).
- Przeszedłem/przeszłam test sprawnościowy: 10 pompek, 20 brzuszków, 5 podciągnięć.
** Regularnie ćwiczy wybrany styl walki. Rozwija swoje umiejętności wojownicze i kondycję fizyczną. Kompletuje niezbędny sprzęt do ćwiczeń.
- Zaprezentowałem/am i objaśniłem/am swojemu zastępowi albo rówieśnikom spoza drużyny kilka chwytów, kopnięć, bloków (min. 10 przykładów) charakterystycznych dla mojego stylu walki.
- Wykonałem/am 3 dowolne pady (ćwiczyłem/am je pod okiem instruktora/nauczyciela), dodatkowo przeszedłem/przeszłam test sprawnościowy: 20 pompek na kościach, 40 brzuszków, 10 podciągnięć.
- Skompletowałem/am strój i akcesoria potrzebne do ćwiczeń (np. gi, dobok, ochraniacze, rękawiczki). Nauczyłem/am się o niego dbać, np. prawidłowo składać, zakładać, itd.
- Przez okres próby regularnie ćwiczyłem/am min. raz w tygodniu. Wykonywałem/am odpowiednią rozgrzewkę przed treningami oraz rozciąganie po treningu. Przed treningiem wyciszałem/am swój umysł, poświęcając się treningowi.
*** Regularnie rozwija swoje umiejętności wojownicze i kondycję fizyczną. Osiąga konkretne rezultaty w wybranej sztuce walki. Propaguje wiedzę nt. sztuk walki wśród rówieśników. W codziennym życiu w razie emocjonalnych sytuacji nie stosuje przemocy.
- Zorganizowałem/am wyjście zastępu/drużyny na zajęcia sportowe dotyczące sztuki walki.
- Przez okres próby regularnie ćwiczyłem/am min. dwa razy w tygodniu. Zademonstrowałem/am min. 10 poprawnych pozycji. Zademonstrowałem/am poprawne poruszanie się do przodu, do tyłu, w bok. Zademonstrowałem/am min. 25 różnych uderzeń, technik, poddań.
- Znalazłem/am min. dwa sposoby, dzięki którym mogę rozładować napiętą sytuację tak, aby nikogo nie skrzywdzić oraz aby nie powstrzymywać swoich emocji. Przedstawiłem/am znalezione sposoby na zbiórce zastępu/drużyny.
- Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
– wziąłęm/wzięłam udział w zawodach i zająłem/zajęłam satysfakcjonujące mnie miejsce;
– wziąłem/wzięłam udział w egzaminie i zdobyłem/am wyższy stopień wtajemniczenia. - Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
– przez 2 miesiące w czasie treningu pod okiem instruktora brałem/am udział w walkach. Stoczyłem/am w sumie min. 50 walk, ewidencjonowałem/am je, w większości walk zwyciężyłem/am;
– przeszedłem/przeszłam „test kumite” – 5 walk pod rząd.
**** Doskonali swoje umiejętności w wybranej sztuce walki. Propaguje sztuki walki w swoim środowisku lokalnym. Przeciwdziała przemocy fizycznej. Posiada umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
- Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
– przeprowadziłem/am warsztaty dotyczące samoobrony/mojej sztuki walki dla wędrowników w szczepie/w hufcu;
– zorganizowałem/am dla szczepu/hufca zawody związane ze sztukami walki. W obu przypadkach pamiętałem/am o zachowaniu niezbędnych zasad bezpieczeństwa. - Zorganizowałem/am debatę na temat przemocy fizycznej dla moich rówieśników. Wspólnie zastanowiliśmy się, jak możemy jej przeciwdziałać.
- Uczestniczyłem/am w seminarium ze znanym trenerem/nauczycielem/senseiem.
- Poznałem/am zasady bezpieczeństwa, nauczyłem/am się udzielać pierwszej pomocy i wiem, jaka jest procedura postępowania w nagłych wypadkach. Uczestniczyłem/am min. w 3- godzinnym szkoleniu, kładącym nacisk na umiejętności potrzebne w uprawianej przeze mnie sztuce walki.