Sprawność harcerska Zwiadowca wodny - Nowy SIM

Wysyłka w: do 10 dni
Cena: 2,70 zł 2.70
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Zwiadowca wodny

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Zna pospolitą faunę i florę wodną. Potrafi rozpoznać podstawowe budowle hydrotechniczne. Wie, jakie zbiorniki wodne znajdują się w pobliżu jego miejsca zamieszkania.

  1. Brałem/am udział w zwiadzie jeziora lub stawu (wody stojącej).
  2. Rozpoznałem/am pospolite okazy flory i fauny wodnej (np. trzcina, tatarak, moczarka kanadyjska, kaczka krzyżówka, rybitwa).
  3. Rozpoznałem/am na ilustracji lub w terenie zaporę, śluzę, jaz i opisałem/am do czego służą.
  4. Scharakteryzowałem/am różnice między kanałem a rzeką. Przedstawiłem/am przykład kanału i rzeki.
  5. Wskazałem/am na mapie zbiorniki wodne znajdujące się w okolicy miejsca zamieszkania.

** Zna najważniejsze zbiorniki wodne Polski. Rozpoznaje chronione gatunki i budowle hydrotechniczne, które może spotkać na rzece.

  1. Rozpoznałem/am na ilustracji lub w terenie faszynę, opaskę, ostrogę i opisałem/am do czego służą.
  2. Narysowałem/am z pamięci mapę konturową Polski i naniosłem/am na nią najważniejsze rzeki, kanały, jeziora, zalewy, porty śródlądowe i morskie.
  3. Przedstawiłem/am definicje dorzecza, działu wodnego, zlewiska. Podałem/am kilka przykładów rzek Polski z przyporządkowaniem do odpowiednich dorzeczy.
  4. Rozpoznałem/am trzy chronione gatunki roślin wodnych, np. grążel żółty, grzybienie białe, kosaciec syberyjski.
  5. Podałem/am klasyfikację rzek Polski pod względem malowniczości wraz z przykładami.

*** Potrafi czytać rzekę, wie jak jest zbudowana. Interesuje się turystyką związaną ze zbiornikami wodnymi w swojej okolicy.

  1. Przeprowadziłem/am zwiad rzeki na długości 100 metrów, oceniając napotkane trudności i przedstawiając bezpieczne sposoby ich pokonania.
  2. Przedstawiłem/am na schemacie lub modelu budowę rzeki. Poprawnie rozpoznałem/am zjawiska zachodzące na powierzchni rzeki (bystrze, mielizna itp.).
  3. Przedstawiłem/am zasadę działania śluzy oraz zasady obowiązujące podczas śluzowania.
  4. Scharakteryzowałem/am klasyfikację trudności rzek.
  5. Scharakteryzowałem/am rzeki, jeziora, zbiorniki wodne z terenu swojego powiatu pod kątem walorów turystycznych.

**** Potrafi przygotować bezpieczny spływ. Zna szlaki wodne w swoim województwie.

  1. Przedstawiłem/em zasady organizacji spływu i przepisy obowiązujące podczas spływu.
  2. Opracowałem/am trasę spływu, uwzględniając wiek i umiejętności uczestników.
  3. Wytłumaczyłem/am pojęcia: zlewnia, zlewisko, dorzecze, dział wodny, ciek wodny, rzeka uregulowana/skanalizowana, rzeka spławna/żeglowna, spadek/spad rzeki, rzeka stała/okresowa/epizodyczna, rzeka wodospadowa/górska/nizinna, melioracja, irygacja, retencja, eutrofizacja.
  4. Scharakteryzowałem/am szlaki wodne swojego województwa pod względem stopnia trudności, klasy czystości oraz walorów turystycznych.
  5. Sporządziłem/am listę niezbędnego ekwipunku spływowego, wyposażyłem/am skrzynkę bosmańską na spływ.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl